woensdag 2 mei 2012

Teeez kwasten review


Ik  ben altijd op zoek naar fijne betaalbare make-up kwasten en laatst kwam ik erachter dat Teeez ook kwasten verkoopt. Ik heb ze uitgebreid voor jullie getest en vandaag mijn mening hierover!



Ik 4 make-up kwasten van de 6 die ze verkopen. Dit zijn ze: Foundation Brush, Flat Stiff Brush, Pencil Brush en Angled Brush. De foundation brush kun je ook wel een stippling brush noemen en dit is de enige gezichtskwast die ik heb. Je hebt ook nog een Powder en een Blush Brush.


Ik vind de handgrepen zo vrolijk! Echt een Teeez verpakking! De kwasten zitten verpakt in kokers, waardoor je ze makkelijk mee kunt nemen op vakantie.



Dit is de Foundation Brush, ook wel een stippling brush genoemt. Dit is mijn allereerste stippling brush en wat ben ik er toch blij mee! Hij voelt heerlijk zacht aan en glijd zo over je huid heen. Ik vind deze kwast erg fijn om mijn foundation, poeder, bronzer en/of blush mee aan te brengen. Hij pakt namelijk niet teveel product en laat een dun, maar toch mooi laagje achter. Dit kan vooral handig zijn voor als je een té gepigmenteerde blush of bronzer hebt! Ik ben dol op deze kwast! Hij kost €7,50.


Dit is de Flat Stiff Brush. Ik noem het gewoon een oogschaduwkwastje. Deze is een beetje stijf, maar toch lekker zacht. Hij pakt goed de oogschaduw op, wat super handig is wanneer je een goed gepigmenteerd laagje op je ooglid wilt hebben. Ik ben ook al fan van deze kwast en pak hem heel erg vaak! Hij kost €3,99 en dat is echt niet duur voor een fijne kwast!


Een Pencil Brush, zoals deze kwast heet, zoek ik al best wel lang. Ik heb nu eindelijk een hele fijne gevonden! Hij voelt ook een beetje stijf aan, maar kan wel super mooi oogschaduw in de crease aanbrengen in een rechte lijn, of een cut-crease creëren. Ook is hij erg fijn om oogschaduw mee onder je ook oog aan te brengen. Deze kwast kost ook €3,99.


En als laatste kwast hebben we de Angled Brush. Deze is ook perfect om je wenkbrauwen mee bij te werken met poeder en een lijntje te zetten boven of onder je oog. Hij voelt ook weer een beetje stijf aan, maar is toch wat zachter dan de Pencil Brush. Deze kost ook €3,99 en vind ik een aanrader!

Al met al ben ik met alle kwasten erg tevreden! Tijdens het wassen vallen er geen haren uit en de Foundation Brush kan ook volledig schoon worden. De oogschaduwkwasten worden daarintegen niet volledig schoon qua uiterlijk maar ze zijn natuurlijk wel helemaal schoon. Ik raad je deze kwasten echt aan!

Liefs,
Daphne