donderdag 14 juli 2011

DIY - Nagellak Organizen

Zoals jullie misschien al door hebben doe ik sinds kort 2 artikels op een dag! De eerste om 6:00 en de tweede om 14:00!

Ik heb afgelopen week echt een superleuke DIY bedacht! Ik haat het om potjes nagellak met een zwarte dop om z'n kop te zetten zodat je de kleur kunt zien (denk aan Catrice nagellak). Maar... Als je de kleur nou ook van boven kon zien... Kijk verder voor de DIY!


Op de foto's hierboven kun je het al zien. Allemaal stipjes op de potjes nagellak. Dit is echt zo ontzettend handig! Ik ga jullie in dit artikel vertellen hoe ik dit gedaan heb.


Dit heb je allemaal nodig:
- Een (mini) perforator
- Schaar
- Potlood
- Nagellak
- Stickerpapier (dus wit papier dat blijft plakken. Je kunt ook van die fotostickertjes gebruiken)


Als eerste knip je vierkante vlakken uit het stickerpapier. Zo kun je de nagellak op merk per papiertje lakken.




En daarna lak je met de kleuren nagellak allemaal stippen op het papier. Let wel op dat de stippen groter moeten zijn dan de perforator gaatjes!



Daarna ga je de gaatjes eruit halen met de perforator. LET OP! Doe dit alleen als de nagellak helemaal droog is! Anders zit je perforator onder de nagellak... Ik doe dit op een hele simpele manier: Haal de onderkant van de perforator eraf, en houd hem op z'n kop. Schuif dan het papiertje eronder, zodat je door het gaatje de kleur ziet. Daarna maak je er het gaatje in.



Haal aan de achterkant het laagje eraf van de sticker, en plak hem op de dop van je potje nagellak.


En doe dit bij allemaal! Jullie krijgen binnenkort nog swatches van de andere herome nagellakjes van de foto.



En dit is het eindresultaat! Ik vind het er leuk uitzien, en het is ook nog echt superhandig!

Liefs,
Daphne