woensdag 26 oktober 2011

Catrice Big City Life! Swatches van Berlijn en Sydney.

Toen ik gisteren in kruidvat liep om misschien wat spulletjes mee te nemen met 35% korting, gluurde ik al naar het catrice schap. Zouden de Big City Life paletten er al zijn? Ik zag nog niets... Niet wetende dat ze zo groot waren liep ik er bijna langs! Toen ik keek bij essence en me omdraaide zag ik ze dan. De paletten! Ze hadden van Sydney, Londen en New York nog alle paletten, maar van Berlijn waren er nog maar twee. Ik sprong bijna van blijdschap in de lucht! Ik heb er twee meegenomen, die het hoogst op mijn wishlist stonden, namelijk Sydney en Berlijn.




En dit zijn ze dan. Oh, ik ben er zo blij mee! Ik kan niet wachten tot ik er wat looks mee kan maken! Ik vind dat ze een superleuk uiterlijk hebben. Alle namen van de oogschaduws (komt later in het artikel) zijn bijzondere dingen in de stad. Deze zijn verwerkt op de doos. Heel erg origineel!


Aan de achterkant van elk palette staat wat informatie over de stad en een tutorial met bijvoorbeeld 'Get the London look' en zoals het bij mij is zijn het de looks van Sydney en Berlijn!


De paletten van binnen! Elke oogschaduw bevat 1,5 gram en de blush 2,5 gram. Ook heb ik even gekeken naar het oogpotloodje en die bevat 0,28 gram. Normale (dus lange) oogpotloden bevatten meestal 1,0 gram, dus dit valt me niet zo heel erg tegen. Zoals je kunt zien staat de afdruk van de voorkant ook aan de binnenkant op de deksel.


Let's begin with Berlin! Dit is het palette die heel veel mensen willen hebben. Nouja, dat zeggen ze in comments :). Ik ben hier ook voor gegaan omdat deze wel veel 'safe' kleurtjes heeft. Ik houd daar wel van! Zo kan ik gewoon snel en makkelijk een school look maken.

Tiergarten, Brandenburger tor, Am Alex, Berlin Wall, Ku'Damm, Checkpoint Charlie.

Swatches! Vallen me niets tegen. Ik vind ze super gepigmenteerd, en dit is zelfs zonder een basis! Ik vind het alleen jammer dat de highlighter een beetje gelig lijkt.

Unter Den Linden, Siegessäule.

En de blushes. Ik vind de bruine kleur ontzettend gepigmenteerd. Ik denk dat dit eerder een oogschaduwkleur is dan een blush of bronzer. De roze kleur valt me een klein beetje tegen, maar blushes moeten ook niet té veel pigment hebben. Ik wil geen lichtroze veeg op mijn wang!


En dan het Sydney palette. Deze bevat ook een aantal 'safe' kleurtjes, en ook paars en roze. De blushes zien er in ieder geval prachtig uit!

Sydney Aquarium, Town Hall, The Rocks, Harbour Bridge, Royal Botanic Garden, Bondi Beach.

Ook prachtige swatches! Op het eerste gezicht dacht ik dat Royal Botanic Garden ook paars was, maar deze neigt meer naar roze. Superleuk! Deze oogschaduws zijn ook prima gepigmenteerd.

Opera House, Taronga Zoo.

En de twee blushes. Ze lijken me een beetje heftig, maar als je ze voorzichtig aanbrengt zal het wel heel erg mooi staan! Ik vind Opera House een beetje cranberry kleurig, heel apart. Het pigment hiervan is prima!


Ook zitten in alle paletten een applicator. Aan de ene kant een sponsapplicator, en aan de andere kant een kwastje. Deze gebruik ik zelf niet, maar het is wel een leuke toevoeging aan het palette.


Maaaar, en zat nog meer in! Namelijk een klein oogpotloodje. Echt superschattig klein! Perfect om mee te nemen op vakantie. Dit zou ik zelf trouwens niet doen bij de paletten. Deze zijn van karton, en de hoeken zullen dan dus snel beschadigen...


Het oogpotloodje is prima. Op het begin is hij een beetje hard maar daarna word hij wel wat romiger. De eerste swatch is een snelle streep, de tweede heen en weer en de derde heel zacht over mijn huid. Hij is gewoon zwart. Pikzwart. Super toch?

Ik ben heel erg blij met mijn palettes! Als jij er ook een wilt zou ik wel snel zijn. Volgens mij zijn deze palettes geliefd door de catrice fans. Door mij in elk geval wel! Ze kosten €6,99 per stuk, maar met de 35% kortingsactie van kruidvat kosten ze €4,55 per stuk. Dat scheelt toch weer wat. 

Zal ik binnenkort een look maken met een van deze palettes, en deze aan jullie laten zien?

Liefs,
Daphne