zondag 13 februari 2011

DIY - Nagels harden & groeien

Haai!

Vanochtend heb ik mijn nagels even verwend. Ik heb ze in een nagelbadje van citroensap en olijfolie gedaan (om ze te witten en groeien), en heb ze daarna ingesmeerd met een body butter. Eigenlijk moet je nagelriemolie gebruiken of nagelcrème, maar body butter werkt ook prima. Ook kan je handcrème gebruiken. Daarna heb ik ze gelakt met een nail hardner van sally hansen.



Dit is hoe mijn nagels er aan het begin uitzagen.



De spullen die ik gebruikt heb voor het badje: Olijfolie, citroensap, een vorkje en twee schaaltjes.




Je begint met wat olijfolie in de twee schaaltjes te doen.




Daarna doe je de citroensap in de schaaltjes. Je moet zelf een beetje inschatten hoeveel je gebruikt, maar doe niet te weinig, en niet teveel citroensap.


Roer het mengsel daarna met het vorkje, tot alle kleine 'brokjes' bijna helemaal verdwenen zijn. Roer ongeveer 2 à 3 minuten per schaaltje.



Daarna doop je je nagels in het schaaltje voor ongeveer 10 minuten. Houd dus gewoon een klokje bij de hand. Als de 10 minuten om zijn was je je handen met water en zeep.



Door het citroenzuur drogen je nagelriemen uit. Daarom is het belangrijk om een goede crème op je nagelriemen te doen. Gebruik hiervoor nagelriemolie, nagelriemcrème, body butter of een handcrème. Ik gebruik zelf een body butter van the body shop, omdat deze lekker vettig blijven. Je nagelriemen moeten dus zeker vet blijven! Smeer ze daarom ook vaak in.



Ik breng daarna een nail hardner aan van sally hansen, omdat mijn nagels heel erg slap zijn.

Volgende week kijk ik naar het resultaat! Dan kunnen jullie zeker nog een artikel hierover verwachten. Ik hoop dat ze al wat harder zijn, en wat gegroeid. Natuurlijk groeien ze in een week niet zo hard, maar ik ga dan gewoon kijken naar het verschil.



Dit is trouwens het eindresultaat van vandaag.

Xxxx<3
Daphne

2 opmerkingen:

  1. leuk!! (L)
    XXxx!
    P.s. ik ben benieuwd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee :) ga ik ook maar eens doen. Heb net vandaag mijn nepnagels er af gehaald, dus m'n nagels kunnen wel wat verzorging gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen