vrijdag 10 juni 2011

DIY - Styleguide

Ik ben niet zo'n modepoppetje. Ik weet niet al drie dagen van tevoren wat ik dan zal aantrekken. Maar ik vind het wel heel erg leuk om lekker creatief bezig te zijn. En daarom laat ik vandaag 1 van mijn DIY's zien, namelijk een styleguide.


Ik laat jullie eerst wat foto's zien van dit schattige boekje.


Dit heb je allemaal nodig:
- Een scherp schaartje die gemakkelijk knipt
- Een boekje (ik gebruik het liefst met een ringband)
- Oude H&M boekjes of folders van kledingwinkels
- Lijm

Als eerste scheur je uit de folders de kleding die je leuk vind. Daarna leg je ze bij elkaar. Dit doe je zodat je weet welke kleren op een pagina moeten. Zelf vind ik het ook wel leuk om niet alleen kleding, maar ook modellen uit te knippen. Knip ze heel netjes langs de randjes, of langs een klein wit randje uit. Leg ze neer op de bladzijde hoe jij ze wilt hebben en plak ze vast!

Zo kun je je eigen styleguide maken. Ik heb er een gemaakt van de H&M, alleen wij ontvangen niet zo vaak die dikke boeken (als iemand ze heeft, ik zoek ze!). Ik heb alleen die van herfst vorig jaar gebruikt, dus je ziet hier allemaal kleren van vorig seizoen. Het is heel erg leuk en creatief om te doen, en het is ook nog eens goed voor het milieu! Je gooit de boekjes of folders namelijk niet weg, maar recycled ze!

Vinden jullie dit een leuke DIY?

Liefs,
Daphne