vrijdag 24 juni 2011

Verslaafd???

Verslaving, aan beauty, kleding etc... Tja, iedereen spaarde vroeger wel iets. Ik heb nog steeds verzamelingen vol gespaarde dingen. Maar als je klein bent spaar je de meest aparte dingen. Ik kan nu wel zeggen dat ik onder andere een beautyaddict ben geworden, maar vroeger boeide mij heel andere dingen veel meer. En dan de wat vreemdere dingen. Kijk verder om mijn meest vreemde en aparte verzamelingen te zien!


Ik weet niet waarom ik dit spaarde. Gummen. Echt waar, ik had vroeger zo ontzettend veel gummen! En oja, dit is nog lang niet alles hoor. In bijna elk etui of la ligt nog wel een gum. Maar deze op de foto zitten in een la uit een kastje. Op school was ik altijd degene die de meeste gummen had. Ik kreeg er heel erg veel, maar ik kocht ze ook veel. Vaak de wat apartere soorten; zoals een slippertje, visje of glittergummen. Zoiezo liggen er op de foto al 64 gummen (met de kleintjes individueel meegeteld). Het zijn heel erg veel verschillende. Ik heb hele serie's van gummen die bij elkaar horen. Een hele vreemde verslaving, vind je niet?


(Even ter vergelijking!)

Toen ik met mijn zus met de barbie's speelde wilde ik altijd zelf een huis van karton bouwen. Ik wilde dakpannen, maar kon er niet echt goed iets op verzinnen. Totdat ik de lipjes van nieuwe tandpastatube's tegenkwam. Ik heb toen bij alle tandpasta's die we op dat moment hadden dat lipje eraf getrokken. Alleen dat waren er lang niet genoeg. Toen mijn ouders wisten dat ik die dingen spaarde hebben ze die steeds aan mij gegeven als er een nieuwe tandpasta open ging. Uiteindelijk is dit het resultaat. Ik denk dat ik hiermee begon toen ik een jaar of 5/6 was. En nu nog steeds, bijna 10 jaar later ligt er soms nog een lipje op mijn bureau. En dan te bedenken dat je misschien door 2 of 3 tube's per maand heen gaat. Niet normaal hoeveel ik er nu al heb! Ik spaar die allang niet meer, maar vind het geweldig om erbij terug te denken!


(Ter vergelijking!)

En dan nog een collectie van vroeger. Snippertjes uit de perforator. Die wilde ik dan ooit gebruiken wanneer mijn ouders zoveel jaar getrouwd waren. Als confetti dus... Ik weet niet hoelang ik dit al heb, maar het is gewoon apart dat ik dit spaarde.


En als laatste. Mijn wc-papier verslaving. Ik denk dat ik lang niet de enige was die dit spaarde. Volgens mij heb ik dit overgenomen van een vriendin van me. Die spaarde namelijk ook gummen (net zoals ik) en ik ging net zoals haar wc papier sparen. Ik probeerde altijd zoveel mogelijk verschillende patronen te hebben. Ik heb roze, groen etc gehad. Maar ook de WK versie van page. Op een gegeven moment heb ik dit alleen weggedaan, omdat ik het niet meer leuk vond. Ik begon hier denk ik mee toen ik 8 of 9 was.

Dit waren mijn verslavingen van vroeger. Ik ben ontzettend benieuwd of jij ook van die rare verslavingen hebt gehad, of dat ik de enige was...

Liefs,
Daphne