donderdag 9 juni 2011

Kneipp heeft nu ook shampoo's en conditioners!

Jippie! Kneipp heeft altijd al bodylotions, douchegels etc. gehad. Allemaal met een heerlijke geur! Maar... Vanaf nu hebben ze ook shampoo's en conditioners! Misschien heb je ze al in de schappen zien staan bij kruidvat of een andere drogist. Echt superleuk natuurlijk, want nu kan niet alleen je lichaam, maar ook je haren heerlijk naar Kneipp ruiken. Ik heb twee shampoo's en een conditioner getest voor jullie. En in dit artikel lees je mijn mening.


Ik heb 2 shampoo's, in de geur wilde roos en in de geur oranjebloesem. Dit zegt kneipp over de wilde roos shampoo:

De roos staat voor schoonheid, levensvreugde en vruchtbaarheid maar ook voor eeuwige wijsheid en het geheim van de liefde. Rozenolie is rijk aan essentiƫle vetzuren. De olie stimuleert de vitaliteit van de huid en bevordert het herstel. Kneipp Wilde Roos Shampoo is er voor fijn en futloos haar, de rozengeur maakt je vrolijk en ontspannen.
De wilde roos shampoo ruikt heel erg zoet en heel geen bepaalde kleur. Eigenlijk gewoon wit, met een beetje glans. Ook de verpakking is heel erg vrolijk. Ik vind het alleen jammer dat het etiket van plastic eromheen zit, dus niet gedrukt op de fles. Maar dat hebben ze expres gedaan, zodat wanneer hij nat word, de tekst er niet afgaat. De wilde roos is voor fijn en futloos haar en zorgt voor zichtbare volume. Ikzelf heb geen futloos of fijn haar. Ik merk dat mijn haren wel wat meer volume hebben, maar niet veel meer. Misschien komt dat omdat deze shampoo niet specifiek voor mijn haartype is. Verder vind ik het echt een heerlijke shampoo. Ik gebruik hem dan ook vaak met plezier.

De andere shampoo is met de geur oranjebloesem. Dit zegt kneipp hierover:

Sinaasappel- of oranjebloesemolie heeft een heerlijke zoete geur die harmonie brengt in de badkamer. Kneipp gebruikte deze olie onder andere al in badkristallen, badolie en douches. De geur van oranjebloesem maakt je vrolijk, maar staat tegelijkertijd voor rust en reinheid.
Deze ruikt heel erg lekker naar een soort sinaasappel/mandarijn geur. Ook deze shampoo is echt heel erg zomers. Hij is net zoals de andere shampoo kleurloos met een glansje. Deze shampoo is voor normaal tot fijn haar. Dat is nou precies mijn haartype! Hij geeft extra veerkracht en volume, en dat merk ik wel. Mijn haar blijft beter zitten (in model :P) en ik zie meer volume. Deze shampoo laat mijn haar ook glanzen.

Al met al ben ik heel erg blij met de shampoo's! Ze kosten per stuk €5,95.



En dan nu de conditioner, want deze heeft Kneipp nu ook! Ik heb hem in de geur kamille, een hele zachte zoete geur. Hij heeft trouwens een beetje een wit kleurtje. Dit zegt Kneipp over deze conditioner:

Kamille stamt oorspronkelijk uit Aziƫ en Zuid-Oost Europa. Kamille werkt kalmerend, ontstekingsremmend en spijsverterings- bevorderend. Niet voor niets is kamillethee de meest gedronken kruidenthee. De zoete, kruidige geur van kamille geeft je een warm en aangenaam gevoel. Uitwendig wordt kamille ook toegepast bij slecht helende wonden.

Deze conditioner is voor normaal haar (jippie!) en zorgt voor zacht en glanzend haar. En hier ben ik zo blij mee! Deze conditioner beloofd wat erop de verpakking staat. Ik kreeg van deze conditioner (nadat ik de oranjebloesem shampoo had gebruikt) heel erg zacht en glanzend haar. Toen had ik ook nog een meer volume door de shampoo. Eigenlijk is deze combinatie samen gewoon alles! Ik vind deze conditioner echt super, ik ga hem zeker weer opnieuw kopen.

Ook deze conditioner vind ik super. Hij kost €6,95

Kijk voor meer informatie op http://www.kneipp.nl/ of klik hier.

Liefs,
Daphne