vrijdag 27 april 2012

PUPA Desert Bronzing Powder Kit


PUPA brengt vaak kitjes uit, zoals nail-art kitjes of een kitje met een mascara en een oogpotlood. Deze keer heeft PUPA gekozen voor een Desert Bronzing Kit, dus een setje met een bronzer, kwast en etui! Super handig om mee te nemen in je tas.




Dit is het etui die erbij zit. Ik vind hem er erg leuk en zomers uit zien! Je ziet het logo van PUPA erin staan, en er past behoorlijk wat in het etui. Erg leuk!


En dit is het product waar het allemaal natuurlijk om gaat, de Desert Bronzing Powder! Ik heb hem in de kleur 05 Cocoa Matt, de donkerste versie van de twee. De verpakking is erg plat, maar toch behoorlijk groot. Hij past nog net in mijn handen! Hij lijkt een beetje op een andere bronzer van PUPA die ik heb, maar die is een stuk boller. Dit is geen gebakken bronzer.




Als je hem open doet zie je dat er een spiegeltje in zit en PUPA staat in de poeder gedrukt. Ik vind deze bronzer erg fijn. Hij geeft goed pigment af maar is voor mij wel wat aan de donkere kant. Ook is hij niet te oranje waardoor hij er fake uitziet. Je kunt hier een mooie glow aan je gezicht mee geven! Hij is namelijk niet geheel matt, maar bevat ook een hele subtiele shimmer.


Dit is de swatch!


En dan de kleine kwast die erbij zit. Ik breng bronzer nooit met een kwast aan met heel veel haartjes die dicht op elkaar staan. Ik vind het erg leuk dat ze een kwast bij dit kitje doen, maar deze is wel erg compact. Als je met deze kwast de bronzer aanbrengt krijg je een bruine veeg over je gezicht, wat er natuurlijk niet zo charmant uitziet ;) De kwast is van echt geitenhaar gemaakt!


Hier kun je ook zien dat de haartjes dicht op elkaar staan. Ik vind hem vrij ruw, maar tijdens het gebruik stoort dat nog niet eens zoveel. Wat me het meeste stoort is dat er enorm veel haren uit vallen. Dit is echt zo jammer! Het kan dat het aan mijn kwast ligt, maar het irriteert me enorm dat wanneer ik een poeder aanbreng met deze kwast mijn gezicht onder de haren én mijn bureau onder de haren zit.


Ik vind de PUPA Desert Bronzing Kit een super leuk kitje! Ik vind het etui en de poeder enorm fijn en leuk, alleen de kwast valt me een beetje tegen. Uiteindelijk betaal je voor deze kit €23,-, maar dat is normaal gesproken alleen de prijs van de poeder. Je krijgt de kwast én het etui er dus gratis bij!

Liefs,
Daphne