zaterdag 27 augustus 2011

Tutorial: Grijs/Taupe

Dit artikel komt een beetje laat online, sorry daarvoor! Ik vond eigenlijk dat ik gewoon wat tutorials moest maken. Ik doe bijna elke dag oogschaduw op, en daarom vond ik het ook zo vreemd dat ik maar 1 keer een look gemaakt had (review teeez producten!). Vandaar dat ik vandaag een grijs/taupe kleurige look gemaakt heb. Helaas vallen sommige kleuren weg op de foto's, maar dit was ook mijn eerste keer dat ik stap voor stap een look maak. In ieder geval, op naar de tutorial!



Wat heb ik allemaal gebruikt qua producten:
- NYC IndividualEyes palette bruine ogen
- NYC IndividualEyes palette groene ogen
- Gosh oogpotloodje
- Teeez volume mascara
- Catrice gel eye liner


Palette voor bruine ogen


Palette voor groene ogen
Ik heb voor de duidelijkheid de kleuren een nummer gegeven, dus ik zal in de tutorial alleen nummers gebruiken!



Breng een primer aan. Ik gebruik nummer 5.


Breng kleur 1 aan over je gehele ooglid, en een stukje in de crease.


Breng kleur 2 aan in de arcadeboog en crease.


Blend kleur 2 naar boven, door met je blendingbrush een keer in de oogschaduw te dippen. Breng hierna kleur 1 weer aan over het gehele ooglid.


Nu het geblend is breng je kleur 3 aan in de outer v. Helaas heeft deze kleur niet zo heel veel pigment. Breng hem daarom iets vaker aan, zoals je kunt op de foto hierboven.


Daarna breng je een klein beetje van kleur 4 aan in de crease. Begin hiermee in het buitenste hoekje van je ooglid, en breng je kwast langzaam naar binnen. Herhaal dit tot een mooi resultaat!


Zo ziet het er nu uit, als het goed is!


Blend nu het geheel samen, tot het allemaal mooi in elkaar overloopt. Zoals je kunt zien is de grijs hier weer wat vervaagd, dus breng deze opnieuw aan (helaas heb ik dit toen niet gedaan, maar later in de stappen).


Nu breng je met een eyeliner of wenkbrauw kwastje kleur 4 aan boven de wimperrand aan de bovenkant, en onder de wimperrand aan de onderkant. Je kunt hier ook eyeliner of oogpotlood voor gebruiken.


Breng een mooie highlighter aan (kleur 6) en vervaag deze in de oogschaduw. Breng hem ook aan in de binnenste ooghoek.


Doe nu wat oogpotlood op je waterlijn. Om de kleur intenser te maken moet je hem even in het vuur houden, maar niet te lang!


Zo ziet het er nu uit! Als laatste nog even mascara...


En je bent klaar!


En dit is de full-face foto! 

Wat vinden jullie van deze foto tutorial? Is hij duidelijk genoeg?

Liefs,
Daphne