donderdag 25 augustus 2011

Nagellak Tag!

Toen ik een kijkje nam op de blog van Femke kwam ik deze leuke tag tegen! Het gaat over je nagellak! Ik heb deze tag verder nog nooit voorbij zien komen, dus des te leuker om weg te geven.

Uit hoeveel nagellakjes bestaat jou stash?
Ik heb ze net eventjes geteld, en het zijn er 71... Maar de laatste tijd koop ik eigenlijk niet meer zo heel veel als eerst! Mijn laatste drie lakjes komen uit Italië. Ik vind 71 wel heel erg veel hoor!! Dus niet dat je denkt, nou, ze doet wel alsof het de normaalste zaak van de wereld is! Ik vind het leuk om nagellak op te doen, dus je kunt het een soort 'hobby' noemen :)

Van welk merk bezit je de meeste lakjes?
Ik denk van Safari en van Catrice. Ik heb van Catrice 13 lakjes, en van safari ook 13. Van Essence heb ik er ook wel wat meer, namelijk óók 13! Haha, wat toevallig allemaal! Ik vind de de Catrice, Safari en Essence lakjes van fijne kwaliteit. Vooral Catrice is mijn favoriet. Van Safari heb ik vooral wat apartere kleurtjes. En van Essence vooral glittertopcoats, de dry drops en een aantal multi dimension lakjes. Ik ben van de Colour&Go lijn niet zo'n fan. Daarom heb ik er daar maar 1 van.

Wat is de meest voorkomende kleur?
Ik ben gek op blauw/groene tinten! Echt de aqua en turquoise vind ik prachtig! Paars vind ik ook heel erg mooi. Deze kleuren draag ik ook het meest. Verder heb ik ook behoorlijk wat roze en rode kleuren, maar die draag ik iets minder.

Tumblr_ld6k4ozskw1qddp6qo1_400_large

Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Een échte feloranje kleur heb ik niet. Van de finishes heb ik volgens mij wel alle soorten. Nouja, alleen parelmoerglans enzo niet. Wel crack en matte topcoat.

Welke nagellak draag je het meest? Schrijf de kleur en het merk op!
Dit verschilt bij mij enorm! Mijn meest favoriete lakjes zijn:
130 Lucky In Lilac - Catrice
645 Bluestar - Priti Nyc

Bij welk lakje blijf je je afvragen waarom je die nog niet hebt weggegooid?
Ik denk bij van die hele oude van de Essence multi dimension lijn! Ik heb ooit een keer drie lakjes gekocht voor Koninginnedag. Een blauwe, rode en een french kleurtje (ik dacht toen dat dat een witte was...). De rode en blauwe zijn echt al heeeel oud! De french kleur is deze week nog weggegooid!

Gebruik je base- en topcoat?
Ja, ik gebruik base- en topcoat. Alleen soms gebruik ik een nagelverharder als topcoat. Zoiezo gebruik ik topcoat bij een nail-art design, maar soms niet bij gewoon een kleurtje op mijn nagels.

Tumblr_lq72psgxek1qfqnwqo1_500_large

Stempel je liever, of doe je nail-art met de losse hand?
Ik denk dat ik liever uit de losse hand nail-art maak. Vaak omdat je hier meer variatie hebt uit designs. Om elke keer weer een stemp plate te kopen vind ik ook niet echt wat... Ik vind ook dat je bij het stempelen zoveel rommel hebt om schoon te maken.

Hou je van shimmers en glitters, of liever van een crème finish?
Ik vind shimmers en glitters hartstikke mooi, maar ik denk dat ik toch liever voor een crème finish ga. Ik vind dit altijd net even iets mooier, en vaak dekken crème lakjes ook beter!

Voel je je kaal zonder nagellak?
Nee, totaal niet! Ik vind het helemaal niet erg om niets op mijn nagels te hebben. Het is ook niet goed voor je nagels om áltijd nagellak op te hebben... 


Ik heb er zelf nog een vraag bijgedaan, omdat ik deze er gewoon heel erg bij vond passen!

Welke nagellak draag je op dit moment? 
Ik heb op dit moment een Rimmel London 60 Seconds lakje op. Hij heet 825 Sky High. Een hele mooie blauw/groene kleur!  

Ik tag deze mensen:

Zo! Maar natuurlijk mag je ook de tag overnemen wanneer je er niet bij staat hoor! Dat vind ik helemaal niet erg :) Ik hoop dat jullie deze tag leuk vinden! Neem de vragen lekker over, en schrijf jou antwoorden bij de comments!

Liefs,
Daphne